maanantai 28. lokakuuta 2013

Täällä taas !

Mulla on vähän jäänyt innokas kesävaihde päälle ja oon vähän turhankin paljon bilettänyt, lähes joka viikonloppu enkä oo oikeestaan kiinnittänyt huomiota syömisiin ollenkaan. Viikko sitten tajusin, että oon oikeestaan kesänkin lopun jälkeen mussuttanut päivittäin jotain herkkuja.. Olin viime viikon arkipäivät kuitenkin herkuitta ja viikonloppuna söin vähän omenapiirakkaa ja suklaata, mutta siihen se jäikin.

Tänään alkoi 5-päivän Nutrilett -dieetti. Syön päivittäin noin viisi ateriankorviketta eli pussikeittoa tai patukkaa sekä totta kai kahvia. Saan myös syödä kasviksia jos mieli tekee. 

Tän päivän syömiset siis näyttää tältä: 

aamupala: suklaashake veteen, maitokahvi
lounas: proteiinipatukka
välipala: suklaashake veteen, maitokahvi, sprite zero
päivällinen: proteiinipatukka, maitokahvi, pepsi max
iltapala: metsämarjashake veteen

noin 850-900 kcal 

kuva: weheartit.com

tiistai 18. kesäkuuta 2013

Täällä taas !!

Maaliskuun jälkeen en ookkaan kirjotellut tänne, mutta nyt aattelin, että olis kiva jatkaa tän kirjottelua, koska nyt olis tarkotus pudottaa kiloja, jotta kehtais olla rannallakin. Kävin aamulla vaa'alla, joka näytti 76.3kg. Äsken kävin kehonkoostumusvaa'alla ja nyt illalla paino olikin 77.3kg, hui ! Parempaan suuntaan kuitenkin ollaan menossa, koska musta tuntuu, että pitkästä aikaa oon saanu itteäni vähän niskasta kiinni. Ainakaan tänään en oo vielä sortunut herkkuihin, mitä nyt muutaman jogurttimuron otin suoraan pussista kun teki makeaa mieli.

Kävin tänään myös lenkillä, ihan kävellen vaan, mutta meni siinä noin 1.5 tuntia. Huomenna pyöräilen töihin tai meen rullaluistimilla, kumpaa vaan tekee aamulla mieli.

Kyllä toi kehonkoostumuskin on tässä reilu kuukaudessa vähän muuttunut. Emmä tiedä noista luvuista, onko ne luotettavia, mutta vaaka on sama, joten tietää ainakin että parempaan ollaan suuntaamassa.

(Before) 2.5.2013 vs.  after (18.6.2013)

Paino 79.7kg/77.3kg -2.4kg 
Rasva% 27/26.3 -0.7
Neste% 54.0/54.5 +0.5
Lihas% 36.6/36.9 +0.3
BMI 26.9/26.1 -0.7

Normaalipainoinen oon noin 72-74 kiloisena eikä sinne enää kovin pitkä matka ole, pitää pysyä vahvana. Pelkkä herkkulakko auttaa pitkälle. Rasvaprosentti on normaalin ihan ylärajoilla nyt, koska naisen rasvaprosentti on korkea, jos se on yli 27.1%. Nesteet mulla on aina ollut kunnossa, ikinä ei oo kroppa ollut kuiva. Alle 45 % nesteitä kehossa on huono ja 45-60 % on hyvä. Lihasten normaaliosuus naisella on 35-41 % joten sekin mulla on normaali, tosin vois vähän tulla lisääkin ja rasvaa lähteä. Katotaan sitten ens viikolla uusiksi !

Ruokapäiväkirja

kolme maitokahvia, iso fetasalaatti(vesimelonia, jäävuorisalaattia, fetaa öljyssä noin 10kpl, salaatinkastiketta 1-2rkl, kirsikkatomaatteja, kurkkua), 2 paahtoleipää(kevyt margariinilla ja juustolla), pieni banaani, novelle maustettua kivennäisvettä 5dl ja light limuja, vielä illemmalla syön kulhollisen fitness yoghurt muroja kevyt maidolla.

torstai 14. maaliskuuta 2013

keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Koska kuus tuntii kirjottamista ei riitä..

...vaan kun tulee kotiin niin uus urakka alkaa ! No kohta nää kirjotukset on ohi ja normaali, stressitön, elämä saa jatkua. Tänään mä heräsin jo neljältä, koska mua jännitti niin paljon tän päivän kirjotukset, että huhhuuh. Kokkailin siinä sitten eväitä, tein viimehetken muistiinpanot ja söin aamupalaa: lohileipää savujuustolla, kananmunan valkuaisilla ja kasviksilla. Lisäks kalinka kerrosjogurttia ja kaffeeta.

Koululla mua odotti kuus tuntia kirjottamista kera ihanien paniikkieväiden kans: 3 suklaapatukkaa(joo luit oikein, kolme, kokonaista), puolikas cittarin mozzarellapatonki, täytetty sämpylä ja viinirypäleet ! nam, kaikki meni.

Sitten kotona söin äsken pienen omenan ja kalinka jogurtin. Aika paljon turhuuksia tuli syötyä, mutta annetaan olla, pistetään kirjotusten piikkiin. Mua väsyttää ihan kauheasti, mutta katon nyt mallivastaukset kysymyksiin ja alan lukea perjantaina koittaviin kirjoituksiin sen jälkeen. Illalla tulee Salkkarit ja Jutta ja puolen vuoden superdieetit. Niiden jälkeen meen nukkumaan ja nukun huomenna tosi pitkään !

Pakko kyl nyt ottaa pikku palauttavat torkut ! sit alkaa armoton lukeminen :-D


weheartit.com

maanantai 11. maaliskuuta 2013

Do it for the body you have always wanted.

Motivaatio kuvat tälle päivälle: p.s. mennyt hyvin ! ja illalla lenkkeilemään ;-)













c) weheartit.com

sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Pitkästä aikaa !

Mä en oikeestaan tiedä, mitä mun pitäisi tulla kirjottamaan. Mua hävettää, koska oon heittänyt tän projektin totaalisesti roskakoriin. Mun elämä on tällä hetkellä aika hektistä ja on tapahtunut monia asioita, jotka ovat vaikuttaneet mun mielialaan ja oon voinut välillä aika huonosti vaikka ulos päin sitä ei ehkä edes lähimmät kaverit ole huomanneet, koska mun on tosi vaikea kertoa kenellekkään, mitä mä oikeesti tunnen ja ajattelen. Tällä viikolla mä, joka en ikinä itke tai sorru mistään, oon ihan vaan kotiin tullessa ollut niin stressaantunut että oon purskahtanut itkuun kun kukaan ei ole näkemässä. Mä teen muutenkin nykyään holtittomia juttuja, jotka rikkoo mua entisestään, mutta tän postauksen pääpointtina oli vaan, että haluun jatkaa tän blogin kirjoittamista, koska tänne kirjoittaessa saan paljon lisää motivaatioita ja tykkään muutenkin kirjoittamisesta sekä haluun onnistua laihdutuksessa ja saada takasin mun itsevarman olemuksen omasta kropasta sekä vanhat vaatteet mahtumaan takasin päälle.

Oon epäonnistunut nyt niin monia kertoja, että päätin aloittaa koko projektin KOKONAAN alusta, koska lähtötilanteessahan tässä ollaan, ellei huonommassakin. Siispä otin selvää netistä, kuinka oikeastaan aloitetaan laihdutus.

Otin täältä vinkkejä: Miten aloittaa laihdutus?

1. Pitää tietää, missä tilanteessa olet nyt sekä punnittava & mitattava itsesi.
2. Tavoitteesi ja miten aiot saavuttaa ne. (lyhytaikaiset ja pitkäaikaiset tavoitteet)
3. Millaista laihdutus menetelmää aiot käyttää ja miten lisäät liikuntaa.
4. Pidä ruokapäiväkirjaa, jotta näet, millainen ruokavaliosi on kokonaisuudessaan(ateriarytmi, säännöllisyys, ravintoarvot, kalorit) ja mikä siellä on turhaa. Vältä mm. makeisia, rasvaisia herkkuja, pikaruokaa, virvoitusjuomia ja alkoholia.
5. Lisää hyötyliikuntaa.
6. Keksi palkintoja, ei ruokaa eikä juomaa.
7. Ota mukaan kaveri/perheenjäsen/liity painonpudotus ryhmään. Saat tukea, vinkkejä ja kilpailijoita.

Huomenna voisin punnita mut ja ottaa mitat. Aion myös aloittaa vedenjuonnin ja kaloreiden vähentämisen. Liikuntaa lähden lisäämään taas pikkuhiljaa, mm. juoksulenkit, kävelylenkit, hyötyliikunta, kuntosali, rullaluistelu kun lumet sulaa/hiekat lakaistaan. Tavoitteina kilo viikossa, neljä kiloa kuukaudessa. Palkintoina aina kahden viikon välein jokin pieni elämys kavereiden kanssa - shoppailu/elokuva-ilta ja totta kai edistymisen näkeminen ! Aion pitää ruokapäiväkirjaa, koska siitä näkee ravintoarvot hyvin ja kalorit suunnilleen sekä ruokailurytmin(vihkoon/kiloklubi.fi). Aion myös harrastaa hyötyliikuntaa - pyöräilyä töihin esimerkiksi. Tällä hetkellä en saa tukea laihdutukseen mistään - oon liian monta kertaa jo epäonnistunut, että usko on mennyt kaikilta.Tavoitteena kuitenkin ensin laihduttaa nää kertyneet kilot ja saada entinen fitimpi kroppa takaisin.

Ja mikäkö ajoi mut lopulta tajuamaan nykyisen tilanteeni ja nousemaan pohjalta taas laihduttamaan?

Tänään ruokapöydässä mun sisko kysyi: "Millaista ruokaa syöt päivittäin?". Sitten koitin siinä selitellä jotakin ja kaikki muut jotenkin tuntuivat ivaavan taas mua niin mulla tuli niin paha olo ja oon muutenkin koko ajan herkillä niin hyvä ettei itku tullut, koska tää aihe on mulle niin arka vaikka aina vitsailen ääneen kaikille puolitutuillekkin jotain painonpudotuksesta jne. Niin ja se sisko sitten tokaisi vielä: "Tuskin sä nyt ihan normaalia ruokaa syöt kun tolta näytät". Tää on vaan yks syy tältä päivältä on tässä muitakin tapahtunut, mutta toi "kun näytät tolta" -nykyisin kommentti nosti taas maanpinnalle.

perjantai 8. helmikuuta 2013

Enemmän kuin epäonnistunut

Oisin voinut korjata nää mun huolimattomat syömiset ja liiat kalorit vaikka liikkumalla enemmän, mutta paha sitä näin jälkikäteen korjata. Katse vaan eteenpäin niin eiköhän se tästä. Viikonloppuna tulee kyllä juotua, mutta yritän muuten pysyä hallinnassa ;-) ja jaksaa liikkua !

Alotin taas käyttämään kiloklubin kalorilaskuria ja oon tunnollisesti merkannut koko viime viikon ruuat ja liikunnat sinne. Se on täysin ilmainen ja tosi helppo käyttää. Tuolta löytyy aika helposti kaikki ruuat eikä kauheasti tarvitse kalastella ja soveltaa, jossei oikeaa löytyisikään. Noi pallukat tuolla reunassa kertovat paljonko saa olla esim. energiapitoisia herkkuja ja onko päivän aikana tullut tarpeeksi proteiinia, kuituja ja kasviksia. Lisäks ruokapäiväkirjan yläkulmaan tulee valmiiksi lasketut ravintoainearvot päivän ruuista ja ovatko ne oikeanlaiset. Myös veden juontia voi tarkkailla vesilasi -mittarista.

Tosta siis näkee ettei ole ravitsemus ollut mulla ihan oikeanlaista tällä viikolla. Ens viikolla mun tavoite on saada ainakin kaksi vihreää palloa joka päivälle. Ei sen pitäisi olla vaikeeta, mutta mä oon vaan ollut niin välinpitämätön.

Tonne saa liikunnat samantyylisesti koottua. Taulukko kertoo sitten onko liikuttu riittävästi, tarpeeksi tehokkaasti ja vaihtelevasti. Tuolla voi myös keskustella keskustelupalstoilla sekä esim. asettaa itselleen tavoitepainoa, jonka kehittymistä voi seurailla painokäyrästä katsomalla. Ehdottomasti kannatan liittymistä !


Oma Viikko



maanantai: 2463kcal
tiistai: 1751kcal
keskiviikko: 1395kcal
torstai: 1935kcal
perjantai: 2225kcal


EDIT: Yritin laittaa teille sitä kaaviota mun päivän ruuista tuolta, mutta ei tää blogger oikeen tykännytkään siitä ja heitti ne ihan vinksalleen tänne, joten joudutte nyt tyytyä pelkkiin kalorimääriin. Pitää varmaan joskus kuvata kännykällä kuva :-)

sunnuntai 3. helmikuuta 2013

weekend!

Huh, en sentään sortunut ja lähtenyt baariin ollenkaan. Kuitenkaan ei mennyt viikonloppu ihan nappiin ruokailujen kanssa. Arkena on miljoona kertaa helpompaa ! Nyt mua on stressannut koulu niin paljon, että oon vaan lukenut koko viikonlopun ja nopeesti yrittänyt kavereitakin nähdä ja sit oon ravannu kaupassa ja pakollisilla asioilla. Mut perjantaina ja tänään ehdin käydä salillakin :--))

Tän päivän ruokailut:

aamupala klo 11: Kauraleipää margariinilla, kananmunalla ja juustolla. Maitokahvi. Kalinka 150g kerrosjogurtti.
päivällinen klo 15.30: kalakeittoa lautasellinen, raejuustoa noin 250g+vadelmahilloa 2rkl, novelle kivennäisvettä maustettuna 5dl
kahvit klo 17-19: maitokahvi, 2 valmis pakaste korvapuustia, pähkinöitä muutama kourallinen, lisää novelle sinkki kivennäisvettä. omena.

edit: lisää iltapalaa leffaa kattoessa klo 23: mandariini, kourallinen lakritsia, novelle kivennäisvettä, hilloa 3tl

Liikunta: 

juoksumatto 45min
vatsoja, selkiä, kyykkyjä 15min

keskiviikko 30. tammikuuta 2013

tässä sitä taas mennään..

..mä meinaan eilen onnistuin hyvin ruokailuissa ja kävin lenkilläkin ! mutta tää päivä onkin asia erikseen -__- No kuitenkin tein sillon pari viikkoa sitte deadlinen et millon ekat kaks kiloo on lähteny ja se oli tänää ja se täytty, jehuu. Mut kuitenkin ku tulin koulusta kotiin ja kävin vaa'alla niin johan oli taas kiloja, pitänee huomen aamulla tarkistaa. Ehkä se johtu vaan vaatteista ja siitä et on juonut ja syönyt. Tää päivä lähti ihan lapasesta jo muutenki ja lisäks skippasin salitreenin ku ei vaan huvittanut mennä. Tänää ei paljon parane syödä mitään enää, koska äsken söin varmaa vuoden ruuat varastoon:

aamupala klo 7: vitamiiniporetabletti veteen, maitokahvi
lounas klo 11.30: makaronilaatikkoa ketsupilla, maitoa lasi
koulun jälkeen klo 15: 3 reissumies kauraleipää margariinilla, juustolla & kurkulla, raejuustoa n.1.5-2dl(+hilloa sen kanssa aika paljon+muuten vaan makeannälkään!!!!!), suklaakonvehti, 1dl mehua, pari rkl kaurapuuroa, hmm.. söinköhän viel jotain muuta...ei tuu mieleen mitään nytten..

Huh, onneks meil ei ollu karkkia/herkkuja kaapeissa lojumassa. Etin kaikki mahdolliset paikat ja löysin yhen konvehdin. Harkitsin jo reissua lähikauppaan, mut onneks pääsin yli tosta tunnevyörystä.

EDIT:

iltapala klo 22: mehukeitto(kevyt) n. 5dl, rahkaa n. 200g, proteiinijauhe 1rkl, jätti sämpylä(margariini, juusto), mandariini

Pelkään vähän, että se paino näyttää huomenna aamulla vähän enemmän kun tänään, mutta sunnuntaina toivon, että olis lähteny kilo tän päiväsestä painosta. Huomenna lenkille ja salille, koska tänään jäi sali välistä :-(

maanantai 28. tammikuuta 2013

28012013

Ruokapäiväkirja:

aamupala klo 9: pieni omena
lounas klo 12: 2 x kasvispihvi, riisiä, salaattia, currykastiketta
kuntosali noin 1h
päivällinen klo 17: maitorahkaa noin 200g(hilloa, maitoa, proteiinijauhetta), 2 x ruisleipä(margariini, juusto)
välipala klo 19: piparminttu kermajäätelöä 2 kulhollista(maitoa), 1 x kauraleipä viipale(margariini, juusto)
iltapala klo 21: pepsi max, kauraleipä viipale(margariini), proteiinipatukka 61g(suklaa-päärynä-vanilja <3)

Taas motivaatiota !!

Jeeee, jotenki tuntuu siltä, että tänää taas sain takasin motivaation ja taas mennään, jeee ! Ja mä menin sinne vaa'alle, ei se niin paha ollukkaan, muttei hyväkään :-/ mut tästä taas eteenpäin. Toivottavasti tää viikko on parempi. Viime viikolla taisin liikkua tasan kaks kertaa ja lisäks totta kai tanssin baarissa. Tänään kuitenki salilta otin sellasen kortin, mihin kerätään leimoja ja niistä leimoista saa sitte palkinnon ;--) Tulee sitte käytyäki useemmin, ku ei haluu menettää niitä. Lisäks tänää oli vika päivä lukiota!!


sunnuntai 27. tammikuuta 2013

viikonloppuuu!

Ööö joo kiva viikonloppu oli, mut mitä mä taas ajattelin? Perjantai ja lauantai meni baarissa=ruokaa, juomaa, grilliruokaa, herkkui+tanssimista.. En astu jalallanikaan vaa'alle hah :D

Tän päivän ruuat kuitenki tässä:

4 x kauraleipä viipale(margariini, juusto), 2 x maitokahvi, 150g mangoa, proteiinipatukka 60g, 2 x karjalanpiirakka munavoilla, maitorahkaa noin 125g mustaherukkahillolla(2tl), protskujauheella 1rkl ja maito tilkalla, fetasalaatti

Huomenna alkaa uus (parempi!) viikkO! ;-)




keskiviikko 23. tammikuuta 2013

230113

Hejjjssan,

Tänään mennyt kurkusta alas tälläset ruuat: maitokahvi x 2, fetasalaatti, 2 x ruisleipä(margariini, juusto),   2 x kauraleipä(margariini, juusto) + muutama haarukallinen pastaa kattilasta :''D & vähän illemmalla syödään perheen kanssa vielä munkit, jotka tuli äsken uunista ja kaffeeta niiden kanssa ;--)!! Ainniii ja kippasin mä siiderinki alas tänää .. edit: munkkeja meni sittenki 1,5kpl :oo ja lisäks cola zeroo ja pikkunen omena.

Liikuntaa en oo ollenkaa harrastanu, koska tulin vasta äsken kotiin. Tarkotus ois illalla kuitenki tehä ihan jotain pikku kuntoilua, lähinnä vatsoja, selkiä, käsiä & ehkä nopeelle lenkille jos ehtii !

Äsken hain postin ja siel oli joku clucodiet, ööö "laihdutusvalmiste?", josta sitte piti maksaa postimaksut, en totakaan muistanu tilanneeni, joten siitä on varmaanki aika kauan ku oon sen tilauksen laittanu.  Peruin sen kuitenki heti, koska eipä ne oikeestaan mitään tarpeellisiä oo tällä hetkellä. Mä vaan aina tilailen kaikkee hetken mielijohteesta. Mut onneks tossa nyt oli vaan postikulut maksettavana, joten ei niin väliä jossen sitä koskaan tuu kokeilemaankaan. 

nyt kuitenki katon koneelta "Jutta ja puolen vuoden dieetit", joka tulee tänään telkkarista ja sen jälkeen kahvit, lihaskunto ja sitte rentoudun helmikuun cosmon parissa ;--) edit: lähinki extemporee autolla nopeesti shoppailemaan uusia juttuja mitä löysin cosmoa selaillessa, nyt katon salkkarit, jutta ja puolen vuoden superdieetit ja luen kokeisiin ja kuntoilen sitten.. Huomenna kuitenki salille !


tiistai 22. tammikuuta 2013

se paras osuus, voitto !

Tein nyt mulle tälläsen motivaattorin, että mitä saan, kun oon pudottanut tarpeeksi kiloja:

-2kg: kampaaja aika(värjäys+leikkaus)
-3kg: uudet korkkarit, jotkut värikkäät <3
-5kg: kehonkoostumusvaaka
-6kg: juoksukengät
-8kg: tatuointi
-9kg: uudet converset

Tonne asti kun päästään niin alan olee jo super onnellinen ja siitä eteenpäin palkkioks riittää vaan se, että vanhat vaatteet istuu täydellisesti ja on kesä vihdoinkin ! :-D

 

ruokaa ja liikuntaa

aamupala klo 12: proteiinipirtelö 5dl(maitoa n. 3dl, proteiinijauhetta n. 1.5rkl, 0.5 banaania, hedelmäpilttiä 75g), ruisleipä viipale margariinilla, juustolla ja kurkulla, maitokahvi

päivällinen klo 15.30: iso salaatti(salaatinlehtiä, kirsikkatomaatteja, kurkkua, ananaspaloja, savustettua lohta 100g, salaatinkastiketta 1-2rkl), maitoa 2dl

jälkkäri klo 16: proteiinipatukka(minttusuklaa 60g)

iltapala klo 18.30: kulhollinen muroja rasvattomalla maidolla, puolikas banaani, 1 rkl hilloa

lenkin jälkeen klo 22: itse tehty kaurakeksi, proteiinipirtelö 5dl(maitoa 3dl, pilttiä 50g, puolikas banaani, hedelmäjogurttia puol desiä), ruisleipä viipale(margariini, juusto, kurkku, tomaatti)

Liikunnat:

14km lenkki(kevyt hölkkä/kävely, kesto reilu 2h) ja käsipainotreeni kotona 15min

Paino on taas noussu ja tuntuu et vajoon vaan enemmän epätoivoon tän projektin kanssa ku mitään ei tapahdu ja tuloksia ei näy. Mut toisaalta turha tässä mitään kiirehtiä. Eiköhän ne tuu ajallaan.

Tavoitteena kuitenkin pudottaa kesään mennessä semmonen 10 kiloa ja saada lihasta kuitenki muutama kilo ;-) ja totta kai parempi kunto myös. Tänään päätin, että alan lenkkeillä hölkäten muutaman kerran viikossa. Ja lisäks salitreeniä noin kolme kertaa viikossa. Sitten ku on enemmän aikaa niin mahdollisesti salia enemmän !

lauantai 19. tammikuuta 2013

lauantai 19.1.




Mietin oikeesti miljoona kertaa, että kehtaanko edes postata tätä tänne.. mua nolottaa ja hävettää... kuinka mä voin vaan maata, ihan oikeesti, maata, koko päivän, tekemättä YHTÄÄN MITÄÄN !?! Oon oikeestaan vaa tuijottanu kattoon ja istunu paikallaan..Mua vaan ahdistaa tää saamattomuus ja nyt mietin tulevaisuutta ja mussutin noita karkkeja..ja jäätelöä.....ja limua.....öööööö ja nyt havahduin siihen et ei täst tuu mitään taaskaan.. älkää kauhistuko niin paljon ku mä ite...




Ruuat:

Aamupala klo 10:

maitokahvi, täysjyväleipä margariinilla, juustolla ja kurkulla, rasvatonta jogurttia proteiinijauheella ja puolikkaalla banaanilla


välipala klo 13:30: 

piparinmakuinen proteiinipatukka, proteiinijuoma(protskujauhetta 2-3rkl, rasvatonta maitoa noin 2dl, puolikas banaani, rasvatonta jogurttia desi), täysjyväleipä margariinilla, juustolla ja kurkulla.


päivällinen klo 16:

soijarouhe, uuniperunat, keitettyjä porkkanoita, ketsuppia, paistettua sipulia, juustoa

illalla klo 19:

proteiinipatukka, piparminttu jäätelöä 100g maidolla, soijarouhetta ketsupilla

lisää ruokaa klo 22: aakkosia kourallinen, ruisleipä margariinilla ja juustolla, pepsi maxia

Olin vaa tänään taas niin saamaton, että jäi liikunnat melkeen kokonaan: 

Kotitreeniä:

-erilaisia vatsoja(kiertoja, hooveria, rutistuksia jne.), selkiä(rutistuksia, maastavetoa+soutua jne.), käsipainoilla ja ihan omalla kehonpainolla hauista, olkapäitä, ojentajia ja rintaa vähän.


prismasta: 6kpl/10e ja vitamiinit 4e/prk


perjantai 18. tammikuuta 2013

Jalkatreeniä

Tänää oli tosi kiire mut päätin silti käydä salilla tekee nopeen jalkatreenin niin ku olin jo alunperin suunnitellut. Eli tällästä suunnilleen tein:

10min crosstrainer

lähentäjät 3x12(40kg)
loitontajat 3x10(45kg)
takareidet 3x12(35kg??)
pohkeet 3x10(40kg)
jalkaprässi 12x80kg,10x90kg, 8x100kg

sitte ihan vaan kyykkyjä(5kg levypainolla):

leveä kyykky 3x20
askelkyykky 3x12 molemmilla jaloilla
kapea kyykky 3x20

5min crosstrainer lopuks vielä

eli en tosiaa kerenny olla ku noin 40min niin sen takia ei oikeen enempää edes olis kerenny tehä.

torstai 17. tammikuuta 2013

Uutta ulkoasua

Jee, mä onnistuin edes saamaan sen sinisen kauheen taustan pois ja muutettua muutenkin vähän tätä ulkoasua siedettävämmäksi. En vaan oo vielä perehtyny tähän niin hyvin, että osaisin vielä laittaa tohon kuvia. Pitää opetella se joku toinen päivä. On tää nyt ainaki vähän parempi ku se edellinen valmispohja.

Äsken hain postit niin huomasin et mulle on tullu kunto plus lehti. En ees muista et olisin alkanu tilaamaan sitä mut nähtävästi oon. Siispä seuraavat kuus numeroo mulle tulee sitte kunto plussaa :D Must tuntuu et oon joskus tilannut ton lehden, jos siin on ollu joku kiva tilaajalahja, mut se selvii sitte kuukauden päästä, koska ei tossa sanota muuta, ku et se lahja lähetetään mulle kuukauden kuluttua.. sitä odotellessa ! Alan heti selailemaan tota lehteä, jos siel olis jotain hyödyllistä ja mielenkiintosta tietoa mulle :))

     weheartit.com



Uusia juttuja


Tollasia saapui eilen siis postiin. Kokeilin jo tota better bodies -toppia ja se on ihanan pehmeetä ja joustavaa materiaalia.  Istu muutenki tosi kivasti päälle ja selkä on kivan mallinen eli tykkään ehdottomasti. Fitnesstukun t-paita tuli siis kaupanpäällisiks, kai sitä voi yöpaitana pitää tai jotain.. Lisäks tilasin shakerin, jota ajattelin pitää ihan juomapullona salilla ja muutenkin päivisin mukana. Tohon alaosaan mahtuu kätevästi myös jotain vitamiineja ynnä muita juttuja ja esim. protskujauhetta.

Anabolic BCAA
Ripped hardcore

Molemmat yllä olevista on tällä hetkellä nähtävästi loppu, mutta testailen niitä ja kirjottelen tänne (mahdollisista) tuloksista myöhemmin. Mä oon vaan tosi huono muistamaan syömään mitään tollasia, mut mä nyt innostun aina kaikesta ja kokeilen kaikkea, joten kai nää tässä samalla menee.

p.s. Tervetuloa uusille lukijoille !! :))

tiistai 15. tammikuuta 2013

Ruokapäiväkirja ja treeniä

Tänää mä en oo oikeestaan tehny mitään muuta, ku yrittänyt tehä kaikki koulujutut valmiiks ja urheillu. Oon vähän kipee, mut menin silti pumppiin ja balanceen salille, kuitenkin niiden jälkeen olo oli jo paljon virkeempi ja parempi.

Toi nykyinen les mills bodypumpin ohjelma on mun mielestä kiva. Toisaalta jotenki tuntuu et ne liikkeet on helpompia ku aikasemmissa ohjelmissa ja painojaki saa laittaa enemmän eikä silti tunnu seuraavana päivänä missään. Liikkeet on kuitenki niin selkeitä et ne tulee varmasti tehtyä oikein. Hauikset kyl huus hoosiannaa jo puolessa välissä, huhhuh. Se on niin ihana tunne ku lähtee salilta ja ei pääse melkeen portaita alas. Sitte tietää, et on oikeesti tehnytkin jotain. Balance ja muut liikkuvuus tunnit ei oo oikeestaan ikinä ollut se "mun juttu" mut oon yrittänyt käydä noillakin kerran viikkoon, vähän vaihdellen välillä joogaa, pilatesta, piloxingia, shapea, balancea, stretchingiä..Kehittäähän ne liikkuvuutta, sisäisiä lihaksia keskivartalossa, hengitystä, tasapainoa ja pitäis poistaa stressiä mut kyl mulla toimii paremmin stressin poistoon se kun saa riehua jollain vauhdikkaalla tunnilla ja nauraa enemmän ku hengitellä jossain nousevassa gobrassa. Olin luvannut mennä kaverinkaa lenkille vielä, mut oon nyt jo ihan poikki etten meekkään. Huomenna sitten :)

Kuitenkin tässä olis ne tän päiväset ruuat: 

aamupala klo 10: kalinka jogurtti 150g, ananas-mandariini mehua 3dl, ruisleipä viipale keijulla, oltermannilla ja kurkulla, vettä, muutama salmiakki pastilli
päivällinen klo 14: pinaattikeitto 400g raejuustolla, ruisleipä keijulla ja oltermannilla, vettä
salilla klo 15-18: vettä 
salin jälkeen illalla klo 19: proteiinijuoma(pilttiä 1prk, maitoa 2.5dl, protskujauhetta 2rkl, ananasmurskaa 0.5prk), pari lusikallista punajuurisalaattia, ruisleipä keijulla ja oltermannilla, vettä

Yleensä syön vähän enemmän, koska mun päivään kuuluu useimmiten kaks lämmintä ateriaa: koulussa ja kotona. Muutenkin välipala jäi kokonaan väliin tänään, kun treenit osu vähän eri kohtaan ku yleensä. No tällä kertaa näin!

Pitäis alkaa ottaa kuvia omalla kameralla, mut aina se unohtuu ja meen vaan hakemaan weheartitista jotain paljon kivempia :D


Aikamoinen muutos tän tytön kropassa, kuukaudessa ! harvoin näkee kuukaudessa saavuttavan tollasta kroppaa. Laihtua pystyy olematta tyyliin syömättä, mutta tolla on ihan lihaksiakin tullut näkyviin tosi hyvin :oo






Tällänen ois mun unelmien kroppa !



maanantai 14. tammikuuta 2013

Aloitus mittoja

Laitan tähän nyt mun tänhetkiset mitat kropasta ja ajattelin noin kuukauden päästä laittaa uudet, että näkisin, oonko kehittynyt ollenkaan.

Reisi
oikea: 66cm vasen: 66cm
Pohje: 
oikea: 39.5cm vasen: 40cm
Hauis: 
oikea: 30cm vasen: 30cm
Napa: 83cm
Lantio: 93.5cm
Peppu: 107cm
Rinnan alta: 80cm

Ensimmäinen tavoite on nyt sitten kiinteytyä eli saada muutama sentti ihan joka puolelta pois. Otin myös äsken kuvia tän hetkisestä kropasta. Huhhuh miten oonkaan päästänyt itteni tähän kuntoon. En vaan ehi nyt ottaa noita kuvia kamerasta koneelle ja ajattelin muutenkin, että julkasen ne vasta sitte ku saan uudet otettua kuukauden päästä niin niitä on sitte kiva vertailla. Tai ainaki toivottavasti :--D

Jeeee, fitnesstukult tuli sähköpostia, että mun tilaus on jo postissa !! Eipä kestänyt kauaa ku vasta lauantaina sen tilasin ;-)

Motivaatiokuvia







c) weheartit.com