torstai 14. maaliskuuta 2013

keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

Koska kuus tuntii kirjottamista ei riitä..

...vaan kun tulee kotiin niin uus urakka alkaa ! No kohta nää kirjotukset on ohi ja normaali, stressitön, elämä saa jatkua. Tänään mä heräsin jo neljältä, koska mua jännitti niin paljon tän päivän kirjotukset, että huhhuuh. Kokkailin siinä sitten eväitä, tein viimehetken muistiinpanot ja söin aamupalaa: lohileipää savujuustolla, kananmunan valkuaisilla ja kasviksilla. Lisäks kalinka kerrosjogurttia ja kaffeeta.

Koululla mua odotti kuus tuntia kirjottamista kera ihanien paniikkieväiden kans: 3 suklaapatukkaa(joo luit oikein, kolme, kokonaista), puolikas cittarin mozzarellapatonki, täytetty sämpylä ja viinirypäleet ! nam, kaikki meni.

Sitten kotona söin äsken pienen omenan ja kalinka jogurtin. Aika paljon turhuuksia tuli syötyä, mutta annetaan olla, pistetään kirjotusten piikkiin. Mua väsyttää ihan kauheasti, mutta katon nyt mallivastaukset kysymyksiin ja alan lukea perjantaina koittaviin kirjoituksiin sen jälkeen. Illalla tulee Salkkarit ja Jutta ja puolen vuoden superdieetit. Niiden jälkeen meen nukkumaan ja nukun huomenna tosi pitkään !

Pakko kyl nyt ottaa pikku palauttavat torkut ! sit alkaa armoton lukeminen :-D


weheartit.com

maanantai 11. maaliskuuta 2013

Do it for the body you have always wanted.

Motivaatio kuvat tälle päivälle: p.s. mennyt hyvin ! ja illalla lenkkeilemään ;-)













c) weheartit.com

sunnuntai 10. maaliskuuta 2013

Pitkästä aikaa !

Mä en oikeestaan tiedä, mitä mun pitäisi tulla kirjottamaan. Mua hävettää, koska oon heittänyt tän projektin totaalisesti roskakoriin. Mun elämä on tällä hetkellä aika hektistä ja on tapahtunut monia asioita, jotka ovat vaikuttaneet mun mielialaan ja oon voinut välillä aika huonosti vaikka ulos päin sitä ei ehkä edes lähimmät kaverit ole huomanneet, koska mun on tosi vaikea kertoa kenellekkään, mitä mä oikeesti tunnen ja ajattelen. Tällä viikolla mä, joka en ikinä itke tai sorru mistään, oon ihan vaan kotiin tullessa ollut niin stressaantunut että oon purskahtanut itkuun kun kukaan ei ole näkemässä. Mä teen muutenkin nykyään holtittomia juttuja, jotka rikkoo mua entisestään, mutta tän postauksen pääpointtina oli vaan, että haluun jatkaa tän blogin kirjoittamista, koska tänne kirjoittaessa saan paljon lisää motivaatioita ja tykkään muutenkin kirjoittamisesta sekä haluun onnistua laihdutuksessa ja saada takasin mun itsevarman olemuksen omasta kropasta sekä vanhat vaatteet mahtumaan takasin päälle.

Oon epäonnistunut nyt niin monia kertoja, että päätin aloittaa koko projektin KOKONAAN alusta, koska lähtötilanteessahan tässä ollaan, ellei huonommassakin. Siispä otin selvää netistä, kuinka oikeastaan aloitetaan laihdutus.

Otin täältä vinkkejä: Miten aloittaa laihdutus?

1. Pitää tietää, missä tilanteessa olet nyt sekä punnittava & mitattava itsesi.
2. Tavoitteesi ja miten aiot saavuttaa ne. (lyhytaikaiset ja pitkäaikaiset tavoitteet)
3. Millaista laihdutus menetelmää aiot käyttää ja miten lisäät liikuntaa.
4. Pidä ruokapäiväkirjaa, jotta näet, millainen ruokavaliosi on kokonaisuudessaan(ateriarytmi, säännöllisyys, ravintoarvot, kalorit) ja mikä siellä on turhaa. Vältä mm. makeisia, rasvaisia herkkuja, pikaruokaa, virvoitusjuomia ja alkoholia.
5. Lisää hyötyliikuntaa.
6. Keksi palkintoja, ei ruokaa eikä juomaa.
7. Ota mukaan kaveri/perheenjäsen/liity painonpudotus ryhmään. Saat tukea, vinkkejä ja kilpailijoita.

Huomenna voisin punnita mut ja ottaa mitat. Aion myös aloittaa vedenjuonnin ja kaloreiden vähentämisen. Liikuntaa lähden lisäämään taas pikkuhiljaa, mm. juoksulenkit, kävelylenkit, hyötyliikunta, kuntosali, rullaluistelu kun lumet sulaa/hiekat lakaistaan. Tavoitteina kilo viikossa, neljä kiloa kuukaudessa. Palkintoina aina kahden viikon välein jokin pieni elämys kavereiden kanssa - shoppailu/elokuva-ilta ja totta kai edistymisen näkeminen ! Aion pitää ruokapäiväkirjaa, koska siitä näkee ravintoarvot hyvin ja kalorit suunnilleen sekä ruokailurytmin(vihkoon/kiloklubi.fi). Aion myös harrastaa hyötyliikuntaa - pyöräilyä töihin esimerkiksi. Tällä hetkellä en saa tukea laihdutukseen mistään - oon liian monta kertaa jo epäonnistunut, että usko on mennyt kaikilta.Tavoitteena kuitenkin ensin laihduttaa nää kertyneet kilot ja saada entinen fitimpi kroppa takaisin.

Ja mikäkö ajoi mut lopulta tajuamaan nykyisen tilanteeni ja nousemaan pohjalta taas laihduttamaan?

Tänään ruokapöydässä mun sisko kysyi: "Millaista ruokaa syöt päivittäin?". Sitten koitin siinä selitellä jotakin ja kaikki muut jotenkin tuntuivat ivaavan taas mua niin mulla tuli niin paha olo ja oon muutenkin koko ajan herkillä niin hyvä ettei itku tullut, koska tää aihe on mulle niin arka vaikka aina vitsailen ääneen kaikille puolitutuillekkin jotain painonpudotuksesta jne. Niin ja se sisko sitten tokaisi vielä: "Tuskin sä nyt ihan normaalia ruokaa syöt kun tolta näytät". Tää on vaan yks syy tältä päivältä on tässä muitakin tapahtunut, mutta toi "kun näytät tolta" -nykyisin kommentti nosti taas maanpinnalle.